Ψηφιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Tσιτσιφύλλας Πασχάλης

Αναρτημένη Ανακοίνωση

Περίληψη

Η τεχνολογία έχει αρνητική, αλλά και θετική επίδραση στην πνευματική διαμόρφωση του ανθρώπου, ανάλογα πώς τη διαχειριζόμαστε. Σε αυτήν την εργασία θα αναλυθεί αυτή η επιρροή της τεχνολογίας στην ψυχή του ανθρώπου. Στο πρώτο μέρος της εργασίας θα μελετηθεί η ευεργετική επίδραση της τεχνολογίας στον άνθρωπο. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας θα περιγραφεί η αρνητική επίδραση της τεχνολογίας στον άνθρωπο.

Η ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

ΓΕΝΙΚΑ

Παρά την αποστασία, από το Θεό, της εποχής της, έχουμε τα «όπλα» για να πλησιάσουμε στο Θεό. Ένα τέτοιο όπλο είναι η τεχνολογία. Σε καμιά άλλη εποχή δεν είχαμε τέτοιες ευκαιρίες, όπως αυτές που μας δίνει η σημερινή εποχή, ώστε με την τεχνολογία να πλησιάσουμε το Θεό.

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΖΟΟΜ

Μπορούμε να συμμετέχουμε σε διαδικτυακές, πνευματικές συνάξεις, μέσω της εφαρμογής zoom. Μέσω αυτής της εφαρμογής μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με τους ανθρώπους, με ήχο και εικόνα. Έτσι, μπορούμε να γνωρίσουμε πολλούς πνευματικούς ανθρώπους, πατέρες και γερόντισσες, που δεν θα τους γνωρίζαμε, χωρίς την προαναφερθείσα τεχνολογική εφαρμογή. Έχουμε την ευκαιρία, λοιπόν, να γνωρίσουμε πολλούς πνευματικούς ανθρώπους, ακόμα και αν ζούμε πολλά χιλιόμετρα μακριά τους, ακόμα και σε άλλη χώρα ή ήπειρο!

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΥΟU TUBE

Mπορούμε να παρακολουθούμε, από το διαδίκτυο , με αυτήν την εφαρμογή, πνευματικές ομιλίες, είτε την ώρα που γίνονται, είτε μετά την πραγματοποίησή τους.  Στο YOU TUBE, η επικοινωνία δεν είναι πλήρης, όπως με το zoom. Δηλαδή, στο YOU TUBE, την ώρα της ομιλίας, μπορούμε, απλώς, να γράψουμε κάποια σχόλια, στη συζήτηση(chat). Δεν μπορούμε, όμως, να ανοίξουμε κάμερες και να συζητήσουμε.

Υπάρχουν και διαδικτυακές τηλεφωνικές εφαρμογές, όπως είναι το whatsapp  και το  viber. Υπάρχουν και διαδικτυακές εφαρμογές επικοινωνίας, όπως το facebook, το skype, το instagram, στις οποίες δεν χρησιμοποιείται άμεσα ο αριθμός τηλεφώνου.

Η ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Ο θόρυβος:  Αντί να κόψει ο άνθρωπος, ένα κλαδί για παράδειγμα, με πριόνι, προτιμά να το κόψει με αλυσοπρίονο, κάτι που δημιουργεί περισσότερο θόρυβο. Αυτή τη διαπίστωση είχε κάνει και ο όσιος Παΐσιος, που παρατηρούσε κάποιες μοναχές, την ώρα που εργάζονταν. Δηλαδή, είχε σκεφτεί ο όσιος, ότι με την τεχνολογία μπορεί να κερδίζουμε χρόνο στις δουλειές, αλλά δημιουργείται και φασαρία, η οποία μας στερεί την ησυχία.

Ο άνθρωπος δεν αξιοποιεί επαρκώς τα χαρίσματα που του δώρισε ο Θεός: Για παράδειγμα, οι νέοι καπετάνιοι κάποιων πλοίων, βασίζονταν αποκλειστικά στην ένδειξη της ηλεκτρονικής πυξίδας. «Και αν χαλάσει η ηλεκτρονική πυξίδα;», τους είπε κάποιος παλιός καπετάνιος. «Μην ξεχάσετε και τον παραδοσιακό τρόπο ναυσιπλοΐας», τους επεσήμανε.

Η ανεργία: Με τη χρήση της τεχνολογίας σίγουρα αυξήθηκε η ανεργία, γιατί, για παράδειγμα, για την κατασκευή ενός δρόμου, ενώ θα χρειάζονταν να εργαστούν 20 εργάτες, τώρα, με τη χρήση της τεχνολογίας, θα χρειαστούν, ίσως, 4 μηχανήματα και 4 εργάτες. Δηλαδή, αντί για 20 εργάτες, θα χρειαστούν 4!

Ποια είναι η επίπτωση της ανεργίας, στην ψυχοσωματική και πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου;

Οι άνθρωποι που είναι άνεργοι, φαίνονται να είναι επιρρεπείς σε διάφορες αρνητικές, ψυχικές καταστάσεις, όπως είναι η ραθυμία, η ακηδία, η κατάθλιψη, η αδιαφορία.

Θεματικοί Άξονες
  • Ιστορικές και πολιτισμικές διαστάσεις και σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές
Λέξεις-κλειδιά τεχνολογία, εκπαίδευση
Γλώσσα παρουσίασης Ελληνική
Βιογραφικό σημείωμα εισηγητή/ών

Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μουσικός