Εμπειρές και νοηματοδότηση ως γέφυρες ανάμεσα στο φαντασιακό και το απτό κατά τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής.
ΠΕΛΑΓΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ
Προφορική ανακοίνωση: πρακτική εφαρμογή
| Περίληψη |
Η συγκεκριμένη προφορική ανακοίνωση / πρακτική εφαρμογή, πρόκειται να εστιάσει σε τρόπους διδασκαλίας οι οποίοι εστιάζουν στην ενίσχυση της επικοινωνίας και των δεσμών της ομάδας ως κίνητρο για την εκμάθηση της παραδοσιακής μουσικής. Οι πρότερες αλλά και νεοαποκτηθείσες εμπειρίες των συμμετεχότων / μαθητών γίνονται οι γέφυρες ανάμεσα στο στατικό και το ζωντανό, το φαντασιακό και το απτό, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Η συνεργασία με την οικογένεια, η εξιστόρηση και ανακάλυψη παρελθοντικών και νέων εμπειρίων, ο αυτοσχεδιασμός και το αυθόρμητο , η συλλογική δημιουργία είναι κάποιοι από τους τρόπους καλλιέργειας της αίσθησης του ανήκειν και της διαμόρφωσης της πολιτιστικής ταυτότητας του μαθητή. Οι μαθητές, μέσω καλών πρακτικών που στοχεύουν στην ενίσχυση των δεσμών της ομάδας, στη νοηματοδότηση της διδασκαλίας και της νοηματοδότησης και της κατανόησης των στοιχείων της μουσικής, αναμένεται να μπορέσουν όχι μόνο να καταλάβουν την παραδοσιακή μουσική, αλλά και να ανακαλύψουν κίνητρα μάθησης, προσωπικούς τρόπους έκφρασης και τελικά να διαμορφώσουν τη δική τους, μοναδική προσέγγιση σε αυτή. Ο πυρήνας της παραδοσιακής μουσικής είναι προφορικός. Γι' αυτό το λόγο η ίδια βασίζεται στην επικοινωνία και την αίσθηση της κοινότητας. Η παραδοσιακή μουσική εκφράζει το συλλογικό αλλά και την προσωπική αισθητική και προσέγγιση του καλλιτέχνη. Η ενίσχυση των δεσμών της ομάδας, η σύνδεση του ατομικού με το συλλογικό και η αναγνώριση των κοινών μονοπατιών και δρόμων είναι οι βασικές συνιστώσες βιωματικής διδασκαλίας της παραδοσιακής μουσικής. |
|---|---|
| Θεματικοί Άξονες |
|
| Λέξεις-κλειδιά | Κοινότητα, Ταυτότητα, Παραδοσιακή μουσική, |
| Γλώσσα παρουσίασης | Ελληνική |
| Βιογραφικό σημείωμα εισηγητή/ών |
Πελαγίά Χαραλαμπάκη Εκπαιδευτικός μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου (λαούτο) Υποψήφια διδάκτορας με θέμα διατριβής : Η μέθοδος της Reggio Emilia ως προσέγγιση διδασκαλίας της παραδοσιακής μουσικής Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής Μεταπτυχιακό Πολιτισμικών Σπουδών Προπτυχιακές Σπουδές: Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση Προπτυχιακές Σπουδές : Μουσικές Σπουδές Ξένες Γλώσσες : Αγγλικά (άριστα) , Γαλλικά (καλά) Γνώση Υπολογιστών
|