Ρυθμός, Σώμα και Κίνηση: Βιωματικό Εργαστήριο
Κωνσταντίνος Δημητρίου
Εργαστήριο
| Περίληψη |
Το εργαστήριο αυτό εστιάζει στη δυναμική σχέση μεταξύ ρυθμού, σωματικής κίνησης και κρουστών μέσα από μια βιωματική προσέγγιση. Είναι γνωστό ότι ο ρυθμός αποτελεί βασικό στοιχείο της ανθρώπινης έκφρασης και επικοινωνίας. Ο ρυθμός παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς συνδέεται άμεσα με την ελεύθερη έκφραση, τη δημιουργικότητα και τη συνεργατικότητα. Για τους εκπαιδευτικούς, η κατανόηση και η αξιοποίηση του ρυθμού μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ισχυρό εργαλείο που ενισχύει τη μαθησιακή εμπειρία και ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών. Μέσα από ρυθμικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καλλιεργήσουν τη συγκέντρωση, την αυτοέκφραση και την κοινωνική αλληλεπίδραση, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου η μάθηση γίνεται πιο βιωματική και ουσιαστική. Επιπλέον, η ενασχόληση με τον ρυθμό βοηθά στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα, να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης μέσα στην ομάδα. Μέσα από πρακτικές ασκήσεις, οι συμμετέχοντες θα πειραματιστούν με ρυθμικά μοτίβα, αυτοσχεδιασμούς και κινητικές δραστηριότητες που συνδυάζουν τη μουσική με τη σωματική έκφραση. Θα εξερευνήσουν πώς ο ρυθμός επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το σώμα μας, την κίνηση στον χώρο και τη σύνδεση με τους άλλους. Οι ασκήσεις περιλαμβάνουν σωματικό ρυθμό (body percussion), συντονισμένη κίνηση, χρήση κρουστών και συλλογικούς αυτοσχεδιασμούς, με στόχο την ανάπτυξη της ρυθμικής επίγνωσης και της δημιουργικής αλληλεπίδρασης. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία, καθώς η έμφαση δίνεται στη βιωματική μάθηση και στη συμμετοχική διερεύνηση των δυνατοτήτων του ρυθμού. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν τον ρόλο του ρυθμού ως εργαλείου ενίσχυσης της συγκέντρωσης, της σωματικής επίγνωσης, της συναισθηματικής έκφρασης και της ομαδικής σύνδεσης. |
|---|---|
| Θεματικοί Άξονες |
|
| Λέξεις-κλειδιά | Ρυθμός, Σώμα, Κίνηση, Κρουστά, Αυτοσχεδιασμός, Έκφραση, Συνεργασία, Συναισθηματική νοημοσύνη |
| Γλώσσα παρουσίασης | Ελληνική |
| Βιογραφικό σημείωμα εισηγητή/ών |
Κώστας Δημητρίου: Ο Κώστας Δημητρίου είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κάτοχος μεταπτυχιακού από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σπούδασε ντραμς στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, φοιτώντας στο Musicians Institute (Los Angeles) και στο Drummers Collective (Νέα Υόρκη). Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως οι Joe Lynn Turner, Kip Winger, Ron Thal, Πάνος Μουζουράκης, Fuzzy Nerds, Σπύρος Γραμμένος και Δημήτρης Υφαντής. Από το 2013 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Σύγχρονου Ωδείου Ιωαννίνων. Έχει πλούσια δισκογραφική παρουσία και διδακτική εμπειρία σε Ελλάδα και εξωτερικό. |