Η διδασκαλία του πιάνου στα Μουσικά Σχολεία και οι Νέες Τεχνολογίες: Η χρήση της πλατφόρμας eclass ως υποστηρικτικό εργαλείο στο μάθημα του πιάνου.

Άννα Μπαμπαλή

Προφορική Ανακοίνωση

Συνεδρία Διδακτική ευρωπαϊκών μουσικών οργάνων ( Sunday, 17-Apr-22 10:00:00 EEST )
Περίληψη

Οι Νέες Τεχνολογίες είναι αποδεδειγμένα μέρος της μαθησιακής διαδικασίας στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Θεσμικά και πρακτικά οι επιταγές της εκπαίδευσης του Νέου Σχολείου απαιτούν την ένταξη των νέων τεχνολογιών ως επιβοηθητικό εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο ρόλος τους σχετίζεται, είτε με την εμπέδωση της διδαχθείσας ύλης, είτε με την αυτό-αξιολόγηση του μαθητή, είτε με την αξιολόγηση του μαθητή από τον καθηγητή, είτε την έτερο-αξιολόγηση, είτε ακόμη και με την μαθηματική αποτύπωση της επίδοσης του μαθητή. (167603/ΓΔ4/9-12-20)

Η περασμένη σχολική χρονιά κατέδειξε ότι οι νέες τεχνολογίες αποτέλεσαν σημαντικό μέσο διδασκαλίας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και όλων των ειδικοτήτων. (Ζιώγα, 2021) Πώς όμως μπορεί να συνδυαστεί η διδασκαλία του πιάνου σε ένα Δευτεροβάθμιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, όπως το Μουσικό Σχολείο, με τις νέες τεχνολογίες; Αυτό το ερώτημα έρχεται να απαντήσει αυτή η εισήγηση παρουσιάζοντας εκπαιδευτικό υλικό για συνδυασμό της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω της πλατφόρμας Webex σε συνδυασμό με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της πλατφόρμας eclass και των εκπαιδευτικών εργαλείων αυτής στη διδασκαλία του πιάνου. Η εισήγηση αυτή θα παρουσιάσει τη λογική δημιουργίας του εκπαιδευτικού υλικού στην πλατφόρμα σε σχέση, τόσο με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο και με την μετά την πανδημία εποχή, της δια ζώσης διδασκαλίας, τη σχέση του με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του πιάνου για τα Μουσικά Σχολεία, ανάλογα με το επίπεδο σπουδών των μαθητών που συμμετείχαν και τέλος θα καταδείξει την εμπειρία της υλοποίησης αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στόχος είναι η αποτύπωση των αποτελεσμάτων της πρακτικής αυτής στην διδασκαλία του πιάνου σε μαθητές του Μουσικού Σχολείου Χαλκίδας, σε σχέση με τη σχολικής τους επίδοση, αλλά και η καταγραφή της ως διδακτική πρόταση και καλή πρακτική στο πεδίο του Π. Σ. για το Πιάνο «Συμπληρωματικές Μουσικές Γνώσεις και Δεξιότητες». 

Θεματικοί Άξονες
  • Νέες μουσικές-τεχνολογικές εμπειρίες
  • Διδακτική μουσικών οργάνων και μουσικών συνόλων: φιλοσοφία, μεθοδολογίες και καλές πρακτικές
Λέξεις-κλειδιά Νέες τεχνολογίες, Μουσικό Σχολείο, Διδασκαλία Πιάνου, eclass
Γλώσσα Ελληνική
Βιογραφικό σημείωμα εισηγητή/ών

Άννα Μπαμπαλή: Bachelor of Arts στην Μουσική, με ειδίκευση στο πιάνο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin, στο Cambridge, μεταπτυχιακές σπουδές στην πιανιστική ερμηνεία στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου και Παιδαγωγική της Μουσικής στο πανεπιστήμιο του Middlesex. Πτυχίο Πιάνου και Πτυχίο Αντίστιξης με άριστα. Ενεργή συμμετοχή σε σεμινάρια πιάνου, παιδαγωγικής του πιάνου με Φιλιππίνα Φιλίποβα, Ιρίνα Οσίποβα κ.α. και μουσικοκινητικής αγωγής Οrff, Kodaly και Dalcroze. Επιμορφώσεις: Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων, Αξιολόγηση Στελεχών Εκπαίδευσης, Διοίκηση Σχολικής Μονάδας. Συναυλίες: πιάνου και μουσικής δωματίου σε Ελλάδα, Κύπρο και Αγγλία, επετειακών ομιλιών του Συλλόγου Μανόλης Καλομοίρης, συμμετοχής σε Φεστιβάλ, ως πιανίστρια Χορωδιακού Συλλόγου Χαλκίδας. Διδασκαλία: γενικά σχολεία (Μεγάλη Βρετανία), ωδεία (Ελλάδα), καθηγήτρια πιάνου με οργανική στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά (2011-2021) και στο Μ. Σ. Χαλκίδας (2021-22). Δράσεις: Προγράμματα eTwinning, Erasmus+, ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια, άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά,  ειδικός επιστήμονας εκπόνησης Οδηγού Εκπαιδευτικού πιάνου Μουσικών Σχολείων (Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.-Ι.Ε.Π.).