Διδακτική ευρωπαϊκών μουσικών οργάνων

Τύπος Συνεδρία (Session)
Έναρξη πριν 1 χρόνος ( Sunday, 17-Apr-22 10:00:00 EEST )
Διάρκεια 01:30:00
Chair Μυράλης Ιωάννης
Κωδικός Σ20
Αίθουσα Αίθουσα Δ
Τσίγκα Χριστίνα, Ζαφρανάς Νικόλαος

Η μουσική αναπαράσταση ως εργαλείο για τη διδακτική των οργάνων

Στο πεδίο της μουσικής εκτέλεσης, ένα ζήτημα που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς μουσικής είναι το πότε και πώς η ερμηνεία ενός μουσικού έργου πρέπει και δύναται να προσανατολίζεται σε ένα σύστημα αναφορών. Αν αποδεχόμαστε τη μουσική αναφορικότητα, τότε ποια είναι η φύση των αντικειμένων αναφοράς; Τι σημαίνει «αναπαράσταση» σε ένα μη-λεκτικό πολιτισμικό αντικείμενο όπως η μουσική; Τα μουσικά σημε... Read More

αναπαράσταση, διδακτική οργάνων, εξωμουσικές αναφορές

Άννα Μπαμπαλή

Η διδασκαλία του πιάνου στα Μουσικά Σχολεία και οι Νέες Τεχνολογίες: Η χρήση της πλατφόρμας eclass ως υποστηρικτικό εργαλείο στο μάθημα του πιάνου.

Οι Νέες Τεχνολογίες είναι αποδεδειγμένα μέρος της μαθησιακής διαδικασίας στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Θεσμικά και πρακτικά οι επιταγές της εκπαίδευσης του Νέου Σχολείου απαιτούν την ένταξη των νέων τεχνολογιών ως επιβοηθητικό εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο ρόλος τους σχετίζεται, είτε με την εμπέδωση της διδαχθείσας ύλης, είτε με την αυτό-αξιολόγηση του μαθητή, είτε με την αξιολόγηση... Read More

Νέες τεχνολογίες, Μουσικό Σχολείο, Διδασκαλία Πιάνου, eclass

Τσέλιγκα Πολυξένη

Η διδασκαλία του ακορντεόν στα Μουσικά Σχολεία. Προς αναζήτηση μιας ταυτότητας

Το ακορντεόν είναι ένα όργανο, που -σύμφωνα με στοιχεία που συλλέχθηκαν ή επικαιροποιήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2022- διδάσκεται για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 σε τουλάχιστον 35 από τα 51 Μουσικά Σχολεία της Ελλάδας. Καθώς δεν υπάρχει θεσμοθετημένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για τα Μουσικά Σχολεία, επαφίεται στην κρίση και την κατάρτιση των εκπαιδευτ... Read More

ακορντεόν, αναλυτικό πρόγραμμα, Mουσικό Σχολείο, πολύ-πολιτισμική εκπαίδευση, ταυτότητα

Βασιλική Ζεπάτου

Μια γκαλερί στο στούντιο πιάνου: Η χρήση εικόνων στο μάθημα πιάνου του Μουσικού Σχολείου

Ολοένα κερδίζει έδαφος η εξέταση της μουσικής μάθησης και διδασκαλίας μέσα από την προσέγγιση 4Ε Cognitive Science [4ECS]: Embodied, Embedded, Extended, Enactive, στις γνωσιακές επιστήμες. Θεωρείται, δηλαδή ότι η αυτοπραγμάτωση και η ανάπτυξη της μουσικής ταυτότητας του ατόμου είναι φαινόμενο όπου οι γνωστικές διαδικασίες  στηρίζονται στις διαστάσεις του 4Ε «γ... Read More

διδακτική του πιάνου, χώρος ως εργαλείο μάθησης, εικαστική έκφραση και μουσική, Μουσικό σχολείο, 4E Cognitive Science.