«Μεταξύ και ανάμεσα». Πλοήγηση σε αντικρουόμενες μουσικοπαιδαγωγικές αξίες σε ταραγμένους καιρούς

Estelle R. Jorgensen

Κεντρική Ομιλία

Συνεδρία Κεντρική ομιλία: Estelle Jorgensen - “Betwixt and Between”: Navigating Conflicting Music Educational Values During Troubled Times ( Friday, 15-Apr-22 18:00:00 EEST )
Περίληψη

Οι εκπαιδευτικοί μουσικής είναι εγκλωβισμένοι ανάμεσα στο καλό και το κακό και, με την αριστοτελική έννοια, ανάμεσα στην υπερβολή και την έλλειψη σε σχέση με μια αρετή. Κινούνται ανάμεσα στον εννοιολογικό κόσμο των ιδεών και των ιδανικών και στον κόσμο των φαινομένων, έναν κόσμο όπου αυτές οι αξίες μπορεί να αποτελούν πραγματικότητα, αλλά μπορεί και να μην υπάρχουν καν. Η δυσχερής θέση στην οποία βρίσκονται επιδεινώνεται από το ευρύτερο πλαίσιο μιας εποχής ταραγμένης, όπου το να βρει κανείς πώς θα συνεχίσει είναι πιο δύσκολο από ποτέ. Προκειμένου να αναδείξω τη σημασία αυτών των μουσικών και ηθικών διλημμάτων, στην ομιλία μου θα εστιάσω σε δύο αντιθετικές αξίες, στην ένταξη και στον αποκλεισμό. Θα σκιαγραφήσω πέντε αρχές που μπορούν να καθοδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς μουσικής στο να διαπραγματευτούν την ορθή μέση οδό μεταξύ αντικρουόμενων αξιών κατά την αναζήτηση μιας μουσικής εκπαίδευσης που να ωφελεί την ανθρωπότητα σε όλες τις διαφορετικές της εκφάνσεις.

Θεματικοί Άξονες
  • Πλουραλισμός και ιεραρχίες αξιών στη μουσική εκπαίδευση
  • Σύνδεση της μουσικής εκπαίδευσης με την καθημερινή ζωή
Λέξεις-κλειδιά
Γλώσσα English
Βιογραφικό σημείωμα εισηγητή/ών

Η Estelle R. Jorgensen είναι ομότιμη καθηγήτρια Μουσικής (Μουσική Εκπαίδευση) στη Σχολή Μουσικής Jacobs του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, στις Η.Π.Α. και επιστημονική επιμελήτρια του επιστημονικού περιοδικού Philosophy of Music Education Review. Ως ιδρυτική συνεπικεφαλής της International Society for the Philosophy of Music Education, έχει επιμεληθεί τον συλλογικό τόμο με τίτλο: Philosopher-Teacher-Musician: Contemporary Perspectives on Music Education, και, σε συνεργασία με την Iris Yob, τον συλλογικό τόμο: Humane Music Education for the Common Good. Επίσης είναι συγγραφέας των βιβλίων In Search of Music Education, Transforming Music Education, The Art of Teaching Music, Pictures of Music Education, Values and Music Education, και πολυάριθμων άρθρων σε διεθνή μουσικά εκπαιδευτικά περιοδικά. Είναι επίτιμη διδάκτωρ δύο διπλωμάτων στη μουσική και έχει βραβευθεί με το Βραβείο Ανώτερου Ερευνητή 2020 από την Εθνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση (NAfME), των Ηνωμένων Πολιτειών.