Μουσικές εμπειρίες στο σχολείο

Τύπος Συνεδρία (Session)
Έναρξη πριν 1 χρόνος ( Saturday, 16-Apr-22 10:30:00 EEST )
Διάρκεια 01:30:00
Chair Μαρία Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου
Κωδικός Σ10
Αίθουσα Αίθουσα Δ
Άννα Αρχοντοπούλου

Η διερεύνηση και η ερμηνείας της μουσικής συμπεριφοράς παιδιών στον χώρο του Νηπιαγωγείου

Η μουσικότητα των παιδιών είναι έμφυτη (Barett, 2010· Gordon, 2013· Malloch & Trevarthen, 2009) και παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα συμπεριφορών που περιλαμβάνουν ρυθμική έκφραση, κίνηση, τραγούδι, φωνητικό αυτοσχεδιασμό, μουσικό παιχνίδι και σύνθεση (Welch, 2006· Young, 2002). Ως ειδική εκπαιδευτικός παρατηρούσα καθημερινά πως η κίνηση, τα ρυθμικά παιχνίδια, η σύνθεση ρυθμικών μοτίβων με κ... Read More

χαρακτηριστικά μουσικών συμπεριφορών, παιδιά προσχολικής ηλικίας, λειτουργίες μουσικών συμπεριφορών

Δέσποινα Χαμάλη

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου συναντούν το ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι μέσα από μια σύγχρονη οπτική: Μια εκπαιδευτική παρέμβαση στην προσχολική εκπαίδευση με άξονα αναφοράς τη Θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης (Gardner)

          Η αποστασιοποίηση της μουσικής εκπαίδευσης από πρακτικές που προωθούν αποκλειστικά το διανοητικό μοντέλο στην τάξη αποτελεί πλέον μονόδρομο. Η θεωρία του Gardner μοιάζει οδοδείκτης προς αυτή την κατεύθυνση. Ο ίδιος ο εμπνευστής της (Gardner & Hatch, 1989) έχοντας εντοπίσει από νωρίς ότι η γλωσσική και λογικομαθηματική νοημοσύνη είναι αυτές που αξιολογ... Read More

προσωπικά βιώματα, θεωρία Gardner, ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι, προσχολική ηλικία, εκπαιδευτική παρέμβαση

Αγγελική Κωνσταντακοπούλου

«Μαθαίνω να διαβάζω… τραγουδώντας»: Μελέτη Περίπτωσης στην Α΄ Δημοτικού

Πολλά επιστημονικά πεδία τεκμαίρουν την συνάφεια των δυο πανανθρώπινων κωδίκων, του Λόγου και της Μουσικής, που φαίνεται πως ενοποιούνται στον όρο «τραγούδισμα». Τα ομοιοκατάληκτα ποιήματα και τα τραγούδια, διαχρονικά, συνοδεύουν όλες τις εκφάνσεις της ζωής του ανθρώπου και περιλαμβάνονται στην άτυπη και τυπική εκπαίδευση των παιδιών. 

Η μουσικοπαιδαγωγική επιστήμη στη διερεύνηση των... Read More

Γλώσσα και Μουσική, τραγούδι και ανάγνωση, Α΄ Δημοτικού, μελέτη περίπτωσης

Δέσποινα Γιώρα, Κωνσταντίνα Νικίδου, Αθανασία Σταματιάδου

Η χρήση των Audiobooks ως μία εναλλακτική προσέγγιση του παραμυθιού με μουσική μέσα από την περίπτωση μεταφοράς του βιβλίου Ο σκύλος είναι τζαζ»

Στα πλαίσια του μαθήματος «Παιδικό Τραγούδι και Τραγουδοπαραμύθι» πραγματοποιήθηκε η εργασία με θέμα «Επεξεργασία και Παρουσίαση Τραγουδοπαραμυθιού». Ταυτόχρονα, η συνεχής εξέλιξη και χρήση της τεχνολογίας καθώς και η ένταξή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώθησε την ομάδα σε μία εναλλακτική προσέγγιση και στη δημιουργία ενος audiobook, επενδυόμενο με μουσική και ηχητικά εφέ. Συ... Read More

ταυτότητα, εσωτερική πληρότητα, αποδοχή, λύτρωση, δημιουργικότητα.