Η μουσική στην κοινότητα
Τύπος | Συνεδρία (Session) |
---|---|
Έναρξη | πριν 2 χρόνια ( Σάββατο, 16 Απριλίου 2022, 10:30 ) |
Διάρκεια | 01:30:00 |
Chair | Βαρβαρίγου Μαρία |
Κωδικός | Σ8 |
Αίθουσα | Αίθουσα Β |
Σαλτάρη Ρεγγίνα, Διονυσίου Ζωή
Κίνητρα, ταυτότητες και αξίες στις επιτελέσεις των μουσικών παιχνιδιών των παιδιών στις σχολικές αυλές
Όλο και περισσότερες ερευνήτριες και ερευνητές στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις μουσικές εμπειρίες των παιδιών εκτός σχολικής τάξης (π.χ. σχολική αυλή, σπίτι, κοινότητα). Τα μουσικά παιχνίδια της αυλής συνιστούν κοινότητες μουσικής πρακτικής (βλ. Barrett, 2012) στις οποίες τα παιδιά συμμετέχουν αυτοβούλως, έχουν έλεγχο της δραστηριότητάς τους και διερευνούν τις ταυτότητες και τις αξίες του... Read More
μουσικά παιχνίδια, παιδιά, κίνητρα, ταυτότητες, αξίες, επιτέλεση
Ακογιούνογλου Μίτσυ, Διονυσίου Ζωή
Μουσική στην κοινότητα των φυλακών: Ένα πρότζεκτ μουσικής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Καταστήματος Κράτησης Κέρκυρας
Η μουσική, ως μια κοινωνικά προσδιορισμένη δραστηριότητα, είναι μια πράξη με πολλά και ποικίλα νοήματα. Ως μη λεκτικός κώδικας επικοινωνίας συμβάλλει στην διαμόρφωση της κοινωνικής και πολιτιστικής ταυτότητας όσων ασχολούνται με αυτήν (McCarthy, 2008). Η οργάνωση και ο συντονισμός ενός πρότζεκτ μουσικής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Κέρκυρας είναι ένα εγχείρημα που εκ πρώτης όψεως... Read More
μουσική στις φυλακές, ενήλικες κρατούμενοι μαθητές, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, μουσική στην κοινότητα, τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ολοκτσίδου Ήβη, Κωνσταντάκου Κλειώ, Ακογιούνογλου Μίτσυ
Το αποτύπωμα της εμπειρίας εμψυχωτών μουσικής στην κοινότητα στην Ελλάδα και στη Γερμανία: μία φαινομενολογική προσέγγιση
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η καταγραφή και η διεξοδική μελέτη της βιωμένης εμπειρίας δώδεκα μουσικών που δραστηριοποιούνται σε ομάδες μουσικής στην κοινότητα στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Στόχος είναι η αποτύπωση της ατομικής, μουσικής και κοινωνικής ταυτότητας των εμψυχωτών και συντονιστών όπως αυτή περιγράφεται υποκειμενικά στις αφηγήσεις τους, καθώς και η καταγραφή των δεξιοτήτων που... Read More
μουσικός εμψυχωτής, μουσική στην κοινότητα, τριτοβάθμια εκπαίδευση, μουσική ταυτότητα, κοινωνική ταυτότητα
Ετμεκτσόγλου Ιωάννα, Σαλτάρη Ρεγγίνα, Ελένη Κοκκινομηλιώτη, Ευθυμίου Σπυριδούλα
«Σταχτάρες»: Μία μουσικοθεατρική παράσταση στο πλαίσιο της Ακουστικής Οικολογίας και οι επιδράσεις της στον υπό διαμόρφωση οικολογικό εαυτό
Η εξελισσόμενη σοβαρή οικολογική κρίση αναδεικνύει την αναγκαιότητα για μία εκπαίδευση που δημιουργεί τις συνθήκες για την ανάπτυξη του οικολογικού εαυτού, ο οποίος εκτός από το ανθρώπινο είδος, συμπεριλαμβάνει και ταυτίσεις με τη φύση (Naess, 1989). Στο πλαίσιο της Ακουστικής Οικολογίας, όταν ένα ζώο γίνεται ήρωας μιας μουσικοθεατρικής παράστασης, δημιουργούνται ευκαιρίες για βαθύτερη γνώ... Read More
οικολογικός εαυτός, μουσικοθεατρική παράσταση, στιγμιότυπα μάθησης, Apus apus, Σταχτάρες
Λυδία Λινάρδου
Η μουσική εκπαίδευση στα χρόνια της προσφυγικής κρίσης: ο ρόλος και οι δεξιότητες του μουσικού παιδαγωγού
Κατά τα τελευταία έτη, η ελληνική πραγματικότητα έχει επηρεαστεί δραστικά από τη φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης. Σαφέστατα, όπως κάθε κοινωνικοπολιτική μεταβολή, ο αντίκτυπος στην καθημερινότητα και στη ψυχική ακεραιότητα των προσφύγων ήταν υπέρμετρος. Στο πλαίσιο αυτό, η ενασχόληση με μουσικές δραστηριότητες έχει αποδεδειγμένα συνεισφέρει στη βελτίωση του ευ ζην και στη διαδικασία κοινωνικοπ... Read More
ευάλωτες ομάδες, πρόσφυγες, μουσική εκπαίδευση, μουσικός παιδαγωγός