Φευγαλάς Στέφανος, Μάντζιου Ναυσικά
|
Aspects of Nature’s presence in school Music textbooks: Investigation of special Musical elements in folk songs
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ6
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Σταυρουλάκη Αναστασία
|
Design, development and evaluation of a training seminar for Music Primary Education teachers using the method of Distance Learning
|
Αναρτημένη Ανακοίνωση
|
Π1
|
2022-04-17 11:30:00
|
el
|
Ευπραξία Φαρμάκη
|
Choral singing as an educational process for the third age: A case study of the choir ‘Evesto’
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ22
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Ανδρέου Έλενα
|
Music: A comparative study of music representations by students in the context of Secondary schools and Music Secondary schools.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ21
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Μελιγκοπούλου Μαρία-Έμμα
|
|
Καλλιτεχνική Δράση
|
|
|
el
|
Αδαμοπουλου Κατερινα
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Τσαμπατζίδης π. Θεόδωρος
|
The color alphabet and music education of students with dyschromatopsia
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ4
|
2022-04-15 20:00:00
|
el
|
Μαρία Α. Αγγελή
|
|
Εργαστήριο
|
|
|
el
|
Δέσποινα Χαμάλη
|
Kindergarten children meet the Greek traditional song through a modern perspective: An educational intervention in preschool education with reference to the Theory of Multiple Intelligences (Gardner)
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ10
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Θωμόπουλος Τρύφωνας
|
The distance piano classroom: a teaching approach implemented in a Music School in special quarantine conditions
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ23
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Κωνσταντίνος Σοφιανός
|
Semantic Web (WEB 3.0) and Music Education
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ15
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Μαρία Φιλιάνου
|
From Kindergarten to High School: The Music education trajectory of a Student with Autism Spectrum Disorder (ASD) in a non-formal environment
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ4
|
2022-04-15 20:00:00
|
el
|
Μαρία Παπαζαχαρίου-Χριστοφόρου
|
Incorporating musical activities during the daily care of an infant: a case study of a mother
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ22
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Μελιγκοπούλου Μαρία-Έμμα, Τσάμη Ελπίδα
|
The effects of the pandemic on the operation, rehearsals and artistic activity of Greek choirs. The importance of live teaching and some alternative practices that brought positive results.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ23
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Νασία Κώνστα
|
Ethical Dillemas and Matters of Ethical Judgements of the Music Educators in Public Primary and Secondary Greek Educational System
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ19
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Αλικάκη Μαριάννα, Αγαλιανού Ολυμπία
|
Orff-Schulwerk and Social and Emotional Development at early and middle childhood
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ19
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Βασιλική Ζεπάτου
|
A gallery in the piano studio: the use of pictures in the piano lesson in Music School
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ20
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Ευθυμίου Σπυριδούλα
|
Teaching songs in nursery schools in our country
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ21
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Ζεπάτου Χρυσάνθη, Ράπτης Θεοχάρης
|
The formation of Friedrich Froebel’s music pedagogy: from the first kindergarten to Mother Songs and Play
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ6
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Στάμου Λελούδα, Βαρβαρίγου Μαρία, Αγαλιανού Ολυμπία, Ραφαέλα Τρούλου, Σταύρος Ξάκης, Μάνος Κούρτης
|
Community music and community musicians: New era, new needs, new roles
|
Συμπόσιο
|
Σ14
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Περακάκη Ελισσάβετ
|
Cultivating emotional intelligence skills through the lyrics of a song
|
Εργαστήριο
|
Σ17
|
2022-04-16 17:45:00
|
el
|
Λιτση Ελιονα
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
en
|
Ματζίρης Χρήστος, Ζαφρανάς Νικόλαος
|
Music Pirates: A Technologically Enriched Educational Game for reading, performing and composing Music for Classroom Use
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ15
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Λιτση Ελιονα
|
The music education in the Normal School of Elbasan in Albania
|
Αναρτημένη Ανακοίνωση
|
Π1
|
2022-04-17 11:30:00
|
en
|
Θεοδωρίδης Νίκος, Ανδρούτσος Πολύβιος, Κοκκίδου Μαίη, Μυράλης Ιωάννης, Αναστασία Γρηγοριάδου, Μαριάννα Ερκέκογλου
|
Community Music and the case of the Kroustophono Street Band facilitated by Christos Erkekoglou
|
Συμπόσιο
|
Σ13
|
2022-04-16 13:30:00
|
el
|
Αγαλιανού Ολυμπία, Τσαφταρίδης Νικόλαος
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Ευσταθίου Ρέα
|
Musical activities as a means of empowering differentiation among children in the school environment
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ9
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Μυγδάνης Γιάννης
|
Towards a model for selecting educational software in music teaching-learning processes
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ15
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Τσέλιγκα Πολυξένη
|
Teaching the accordion in Music Schools of Greece. In search for an identity
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ20
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Καραμήτρου Κατερίνα, Μαρία Τζίμα
|
The Enchanting Pedagogic Embrace of Music and Dramatic Art in the Contemporary World of Absurdity - Dionysus and Obliquus Apollon as the Voluptuously Lamenting Educators
|
Αναρτημένη Ανακοίνωση
|
Π1
|
2022-04-17 11:30:00
|
en
|
Μαγδαληνή Καλοπανά
|
The crucial role of Greek art music in Music Curriculum
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ6
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Διονυσίου Ζωή, Ιωάννα Ιμέρ, Σαπνάρα Δήμητρα
|
Creation of a “Digital Museum of Paintings of the Ionian Islands” and implementation of a museum-educational program with inter-artistic activities in the music lesson
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ15
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Ακογιούνογλου Μίτσυ, Διονυσίου Ζωή
|
Music within a prison community: A music project at a Second Opportunity School in the Correctional Facility of Corfu
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ8
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Κωνσταντίνα Βασίλογλου
|
Gender stereotypes in music: Challenges and obstacles encountered by women in male-dominated musical environments
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ9
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Κίτσιου Χρυσάνθη
|
|
Εργαστήριο
|
|
|
el
|
Περακάκη Ελισσάβετ, Ζεπάτου Χρυσάνθη, Κότσιρα Ευαγγελία, Γεώργιος Τσίτας, Ανδρέου Έλενα
|
Flipped classroom: implementation, teaching approaches, and challenges in music education
|
Συμπόσιο
|
Σ1
|
2022-04-15 19:15:00
|
el
|
Ολοκτσίδου Ήβη, Κωνσταντάκου Κλειώ, Ακογιούνογλου Μίτσυ
|
The imprint of the experience of community music facilitators in Greece and Germany: a phenomenological approach
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ8
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Νατάσα Οικονομίδου Σταύρου, Lorraine O’Connell
|
Educating future music teachers to become curriculum makers: Challenges and opportunities
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ3
|
2022-04-15 19:15:00
|
en
|
Καμηλάκη Αρετή
|
Music and Dance for individuals with ASD. Benefits to improving quality of life
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ4
|
2022-04-15 20:00:00
|
el
|
Θαλασσινού Ιωάννα, Ευσταθίου Ρέα
|
"Let's Rock": Learning Independently through Collaboration at Musica Mundana School of Music
|
Αναρτημένη Ανακοίνωση
|
Π1
|
2022-04-17 11:30:00
|
el
|
Τριανταφυλλάκη Αγγελική, Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Αναγνωστοπούλου Χριστίνα
|
Music and wellbeing: Exploring undergraduate students' perceptions of the role of music in their lives during the pandemic
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ22
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Βασίλης Τσέτσος, Φωτεινή Βενιέρη, Βάλια Βράκα, Βέρα Κριεζή, Στεφανία Μεράκου
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Μαρία Σαπλαούρα, Αγαλιανού Ολυμπία
|
The Orff-Schulwerk approach in Greece: Historical overview and perspective
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ6
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Ειρήνη Λιάππη
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Τριχάκη Κυριακή
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Κολυδάς, Τάσος
|
Knowledge mining on network data about education; detecting music community attributes through Greek Association for Music Education web server logs
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ19
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Ζέρβα Όλγα
|
Paint the sound and listen to the image....from a distance
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ23
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Χριστίνα Καλλιώδη, Γιώργος Τσίρης, Αδαμοπούλου Χριστιάνα, Ακογιούνογλου Μίτσυ, Μαρία Φρουδάκη
|
Towards an open dialogue: Contemporary developments in the field of music therapy in Greece
|
Συμπόσιο
|
Σ12
|
2022-04-16 13:30:00
|
el
|
Σιάσος Σπύρος
|
Attitudes and perceptions of students about the use of the Study "The Cycles with their Trails" in the tampouras lesson at the Music School of Ilion.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ7
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Πασσιάς Ελευθέριος
|
Music Syntagmata - a new educational tool for hellenic modal system
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ7
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Βερβέρης Αντώνης
|
Orality, enculturation and the teaching of traditional music in settings of formal and informal music education: The case of a contemporary folk instrumentlist in Lesvos
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ7
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
dafni tsiouni, Αναγνωστοπούλου Χριστίνα
|
|
Εργαστήριο
|
|
|
el
|
Μαρία Νάκου
|
Exploring the musical identity of a teenage girl in Greece: A case study
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ21
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Θεοδώρα Τσιμπουρη
|
Teacher's role in music ensemble selection: music school case study
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ19
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Εμμανουηλίδου Σοφία, Ιωάννης Ζάννος
|
The use of Music Programming in Music Education as a new teaching music method and its benefits.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ3
|
2022-04-15 19:15:00
|
en
|
Μίντζα Μαρίνα, Διονυσία Τροντή
|
Building bridges of solidarity and cooperation in the music lesson: musical activities based on the movie Viva Cuba (2005)
|
Εργαστήριο
|
Σ16
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Ιωάννης Αθανασίου, Παναγιούλα Καρέτσου, Πασσιάς Ελευθέριος
|
The course "Greek Traditional Music" in greek music schools: a first overview of the field and the use of the Melos as an alternative theoretical system
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ7
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Πασσιάς Ελευθέριος
|
|
Εργαστήριο
|
|
|
el
|
Μίντζα Μαρίνα
|
Exploring the use of boomwhackers musical tubes in formal education: a qualitative research with music teachers
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ19
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Ανδρέας Γλυνιάς, Νεοφύτου-Κυριακίδου Γεωργία, Βασιλική Ζεπάτου, Κολιάδη - Τηλιακού Ανθούλα, Ιωάννης Μαλαφής
|
The identity of the Music School: getting to the present and advancing for tomorrow
|
Συμπόσιο
|
Σ11
|
2022-04-16 13:30:00
|
el
|
Νικολάου Ειρήνη
|
Improvisation in the context of music education as a means of fostering creativity
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ9
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Παρπαρά Χρυσή
|
Digital music games based on a fairy tale
|
Εργαστήριο
|
Σ2
|
2022-04-15 19:15:00
|
el
|
Λυδία Λινάρδου
|
Music education in the years of the refugee crisis: the role and skills of the music educator
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ8
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Δέσποινα Γιώρα, Κωνσταντίνα Νικίδου, Αθανασία Σταματιάδου
|
The usage of Audio books as an alternative approach of tales with music: the case of the transferring of the book “Jazz dog”
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ10
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Σκαμνέλος Μάριος
|
Teaching music theory with the help of video during the pandemic conditions of Covid-19
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ23
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Χριστίνα-Ανθή Χαρισίδου
|
Understanding oral learning in the teaching of the pear-shaped lyre in modern educational contexts: Macedonian lyre, a case study.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ7
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Georgia Mavrea
|
Theoretical models for world music in general school
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ6
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Κόνιαρη Δήμητρα, Ακογιούνογλου Μίτσυ, Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Τριανταφυλλάκη Αγγελική, Βερβέρης Αντώνης, Αποστολής Αριστείδης, Σγατζή Μαρία Νεφέλη
|
Researching the ramifications of the pandemic on the music lesson: practices, concerns and recommendations
|
Συμπόσιο
|
Σ18
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Άλκηστις Τόγια, Σεργίου Παύλος, Ματζίρης Χρήστος
|
Studying expression, articulation and facemask position in the choral song: An educational interactive digital application for vocal training in Greek language for amateur adult choir singers.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ15
|
2022-04-16 17:00:00
|
el
|
Αγγελική Κωνσταντακοπούλου
|
“ I learn how to read… through singing” : Case study in the First Grade
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ10
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Παπάζογλου Κωστής
|
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
|
|
el
|
Ετμεκτσόγλου Ιωάννα, Σαλτάρη Ρεγγίνα, Ελένη Κοκκινομηλιώτη, Ευθυμίου Σπυριδούλα
|
“Swifts”: A musical theatre play in the context of Acoustic Ecology and its effects on the emerging ecological self
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ8
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Αδαμοπούλου Χριστιάνα, Αναγνωστοπούλου Χριστίνα, Βερύκοκκος Νίκος, Ζιάζιαρης Νίκος, Κέρζελη Κική, Σαρέλλας Μάριος
|
A way to feel less lonely: Presentation of οn-line music workshops for the students and staff of the National and Kapodistrian University of Athens during the pandemic, as part of the New Biopsychosocial Care Unit myEKPA.
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ22
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Martha Papadogianni, Τριανταφυλλάκη Αγγελική, Αναγνωστοπούλου Χριστίνα
|
Multi-sensory music representation in primary classroom: children's perspectives
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ3
|
2022-04-15 19:15:00
|
en
|
Άννα Μπαμπαλή
|
Teaching piano in music schools and New Technologies: Using E-class Learning Management System as a supportive tool in piano classroom
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ20
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Άννα Αρχοντοπούλου
|
Exploring and interpreting the musical behaviors of a group of children in a public nursery school in Greece: A case study
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ10
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Μαρία Μπιλικά
|
|
Εργαστήριο
|
|
|
el
|
Βαρβαρίγου Μαρία, Άλκηστις Τόγια, Μυράλης Ιωάννης, Κονδυλίδου Άση
|
Symposium on Mental wellbeing and musicking of amateur musicians
|
Συμπόσιο
|
Σ5
|
2022-04-16 09:00:00
|
el
|
Νόπη Νικολάου-Τελεμάχου
|
Developing music skills and literacy in early years settings: professional needs of practitioners
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ3
|
2022-04-15 19:15:00
|
en
|
Ράπτης Θεοχάρης
|
The history of emotions as a basis for emotional education in music lessons
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ9
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Σαλτάρη Ρεγγίνα, Διονυσίου Ζωή
|
Motivations, identities, and values in children’s playground musical games
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ8
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Τσίγκα Χριστίνα, Ζαφρανάς Νικόλαος
|
Musical representation as a tool for musical instrument teaching-learning
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ20
|
2022-04-17 10:00:00
|
el
|
Κοκκίδου Μαίη
|
The nature, value, and meaning of music experiences: theories and perspectives for music education
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ21
|
2022-04-17 13:15:00
|
el
|
Αγγελίδου Σοφία
|
LGBTIQ+ diversity and music education
|
Προφορική Ανακοίνωση
|
Σ9
|
2022-04-16 10:30:00
|
el
|
Estelle R. Jorgensen
|
“Betwixt and Between”: Navigating Conflicting Music Educational Values During Troubled Times
|
Κεντρική Ομιλία
|
ΚΟ1
|
2022-04-15 18:00:00
|
en
|
Randall Everett Allsup
|
Teaching in Pandemic Times
|
Κεντρική Ομιλία
|
ΚΟ3
|
2022-04-16 19:00:00
|
en
|
Thomas A. Regelski
|
Here we are again
|
Κεντρική Ομιλία
|
ΚΟ2
|
2022-04-16 12:15:00
|
en
|
Αγαλιανού Ολυμπία
|
Music education or music as educator: a reflective approach to roles
|
Κεντρική Ομιλία
|
ΚΟ4
|
2022-04-17 12:00:00
|
el
|